Cumartesi, Temmuz 27

Kış lastiklerinde yeni buz derecelendirme sertifikası ne anlama geliyor? En iyi kar lastikleri hangileri?

Three Peak Mountain Snowflake (3PMSF), 1999 yılında geliştirilmesinden bu yana başarılı bir rozet olmuştur. Bu sembolü taşıyan lastikler, 3PMSF lastiğinin orta yoğunluktaki karda en az 110 km hızla hızlandığı doğrulanan hızlanma testini tamamladığını gösterir. Referans dört mevsim lastiğinin çekiş yüzdesi. Ancak artık kış lastiğinin buzlanma performansını yanağında başka bir işaretle doğrulayan bir fren testi var.

Kış lastiklerindeki yeni buzda yol tutuş sembolü, karda hızlanmada mükemmel çekiş gücü sağlayan lastikleri, buzda yavaşlamada da iyi olan lastiklerden ayırır. Caranddriver News’in haberine göre Tire Rack test müdürü TJ Campbell, yeni derecelendirme hakkında şu şekilde konuştu:

“Lastik endüstrisi, özel kış lastiklerini, üç tepeli dağ kar tanesi markasını taşıyan dört mevsim lastiklerin çoğalmasından ayırt etmeye yardımcı olacak bir tanımlayıcıya ihtiyacı olduğunu fark etti.”

Uluslararası Standardizasyon Örgütü’nün (ISO) teknik komitesi tarafından onaylanan yeni sınıflandırma, kış lastiklerinin artık buzlu yüzeylerde frenlemeyle ilgili çekiş gücü açısından uluslararası kabul görmüş bir teste sahip olduğu anlamına geliyor.

2021’de onaylanan bu test standardı, buzda kavrama indeksi 1,18 veya daha yüksek olan (yani referans lastikten %18 daha fazla kavrama) kış lastiklerinin donmuş bir dağ zirvesinin kauçuk yanak görüntüsünü elde etmesine olanak tanır.

Bu yeni amblem şimdilik yalnızca en yeni nesil çivili Nokian Hakkapeliitta 10 ve çivisiz Hakkapeliitta R5’in yanlarında görüldü. Nokian’dan Wes Boling, bu özel test sırasında aralarında Volkswagen Golf’ün de bulunduğu birçok önden çekişli araç kullandığını söyledi. Ayrıca bu özel buzlanmaya dayanıklı lastiklerdeki kauçuk ve reçinelerin aşırı soğuk iklimlerde tipik bir kış lastiğine göre daha iyi performans gösterdiğine dikkat çekti.

YENİ LASTİKLERDE TESTLER NASIL YAPILIYOR?

Test, üç fren testinin ilki yapılmadan en az bir saat önce sulanmış, pürüzsüz, cilalı bir buz yüzeyinde gerçekleştirilmelidir. Daha sonra buzlu yüzey, teste dahil edilmeyecek bir dizi lastik takan bir test aracı tarafından ön hazırlık işlemine tabi tutulur. Ön koşullandırma, yüzeyin yeterince hazırlandığından emin olmak için standart dört mevsim referans lastiklerle karşılaştırılarak ölçülür ve kış lastiklerinin karşılaştırılacağı hedef etkili bir şekilde belirlenir.

Test sırasında kar veya yağmur olmamalıdır, bariz nedenlerden dolayı doğrudan güneş ışığından kaçınmak en uygunudur ve rüzgarlı hava olumsuz bir durum olarak değerlendirilmelidir.

Yüzeyden yaklaşık üç fit yükseklikte ölçülen hava sıcaklığı 5 ila 39 Fahrenheit derece arasında olmalı, şartlandırılmış buz yüzeyi sıcaklığı ise 5 ila 23 Fahrenheit arasında olmalıdır.

Test aracı, birden fazla lastik boyutunu kabul edebilen, ABS donanımlı bir binek otomobil olmalıdır. Lastiklerdeki yükü artırmak için özel olarak yerleştirilmiş balast veya ek ağırlığa izin verilmez, ancak test aracına gerektiği gibi 2,3 inç kalınlığa kadar tekerlek adaptörleri veya ara parçalar takılabilir. Teste tabi tutulan her lastik için alıştırma prosedürü, kuru asfaltta en az 62 mil sürüş yapmayı içerir ve testten önce kar ve kirden tamamen arınmış olmalıdır.

Test, toplamda en az dokuz testle 12-15 mil hızla tamamlanır ve en yüksek ve en düşük değerler çıkarılarak bir derecelendirme oluşturulur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

okulturlari.org
Antalya Haber Sunucu
meritking