Pazartesi, Aralık 23

Rapor: Avrupa’daki uçaklar şu ana kadarki en güvenli seviyede

İstatistiklere göre bir insanın ölümcül bir kaza geçirmesi için 103.239 yıl boyunca her gün uçakla seyahat etmesi gerekiyor.

REKLAM

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) yeni araştırmasına göre, Avrupa’daki uçuşlar kayıtların başlamasından bu yana en güvenli durumda.

Küresel Havacılık için 2023 Yıllık Güvenlik Raporundan elde edilen bulgular, yalnızca Avrupa’da “tüm kaza” oranının 2022’de milyon sektör başına 0,98 kazadan 2023’te 0,48 kazaya düştüğünü gösteriyor.

Bu istatistik, kıtanın beş yıllık ortalaması olan milyon başına 0,77 olaydan önemli ölçüde daha iyi.

Avrupa’da 2018’den beri sıfır ölüm riski var. Kaydedilen kazaların çoğu, uçağın mekaniğinin arızalanması sonucu meydana gelen iniş takımı arızalarından kaynaklanıyordu.

2023 yılında dünya çapında havacılık güvenliği nasıldı?

Havacılık dünya çapında güvenlik konusunda etkileyici bir ilerleme kaydetmeye devam ederken AITA, Avrupa’nın en güvenli bölgelerden biri olduğunu söylüyor.

Aslında Kuzey Amerika ve Asya Pasifik hariç çoğu bölgede 2022’ye kıyasla “tüm kaza” oranlarında iyileşme görüldü.

2023’te hiçbir bölgede jet gövdesi kaybı yaşanmazken, Asya-Pasifik’te turboprop gövdelerinde ölümcül bir kayıp kaydedildi. Bu kaza, 2023 yılının Ocak ayında Nepal’de meydana gelen ve 72 kişinin ölümüyle sonuçlanan kontrol kaybı kazasıydı.

Kuzey Amerika’da ölümcül kaza yaşanmadı ancak “tüm kaza” oranı 2022’de milyon sektör başına 0,53’ten 2023’te 1,14’e çıktı.

Ancak bu rakam, bölgedeki beş yıllık ortalama olan milyon başına 1,21’den daha iyi.

Uçuş hacmi arttıkça gemideki güvenlik de arttı

2023 yılında hem jet hem de turboprop olmak üzere yaklaşık 37 milyon uçak hareketi yaşandı; Bu rakam bir önceki yıla göre yüzde 17’lik bir artışı ifade ediyor.

Tüm küresel sektörlerde “tüm olayların” oranı milyon başına 0,80 oldu. Bu da her 1,26 milyon uçuşta bir kazaya denk geliyor.

Bu sadece 2022’deki 1,30 oranına göre bir iyileşme değil, aynı zamanda son on yılın en düşük genel oranıdır.

Uçuş sırasında ölüm riski de özellikle son 5 yılda ciddi oranda azaldı.

“103 bin 239 yıldır her gün uçakla seyahat ediyoruz”

İstatistiksel olarak bu güvenlik seviyesinde bir kişinin ölümcül bir kaza geçirmesi için 103.239 yıl boyunca her gün uçakla seyahat etmesi gerekir.

IATA genel müdürü Willie Walsh, sonuçların olumlu olmasına rağmen hava yolculuğunu tamamen güvenli hale getirmek için hala kat edilmesi gereken uzun bir yol olduğunu söylüyor.

Walsh, “Uçmak bir insanın yapabileceği en güvenli faaliyetlerden biri olsa da her zaman iyileştirmeye yer vardır. Tarihimiz boyunca bunu yaptık. Uçmayı daha da güvenli hale getirmeye devam edeceğiz” dedi.

IATA Direktörü, “Güvenlik iyileştirmeleri ve gelecekteki kazaların önlenmesi, geçmiş kazalardan ders alınmasından kaynaklanır. Havayolları için bu, her çalışanın güvenlikten sorumlu hissettiği ve motive olduğu ve güvenlikle ilgili bilgileri raporlamasının beklendiği güçlü bir güvenlik kültürü geliştirmek anlamına gelir” dedi. Genel. dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

romabet güncel giriş betgar güncel giriş
ekrem abi sitesi gaziantep escort