
Haber merkezi
Yaratılış tarihi: 16 Nisan 2025 07:58
Hyundai genel müdürü José Muñoz, ABD oranları nedeniyle Amerika Birleşik Devletleri’ndeki otomobil pazarını kaybetmek istemediğini, bu nedenle fiyatlarını Haziran ayına kadar belirlediklerini ve oranların çok lüks olmasa da otomobil fiyatlarını etkilemeyeceğini söyledi.
Hyundai’nin kıdemli yöneticisi, otomobil üreticilerinin istikrarını korumaya ve müşterilerin küresel ticari savaşa tırmanmaktan kaynaklanan ek maliyetlere rağmen perakendecilerden gelmelerini sağlamaya çalışırken, araç fiyatları önümüzdeki aylarda nispeten sabit kalmalıdır.
Salı günü New York’taki Bloomberg ofisiyle yaptığı röportajda, “Bir gece için büyük bir artış görmeyi beklemiyorum. Piyasa karar verecek” dedi.
Bu yorumlar, Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Donald Trump’ın otomobil alıcıları ve sektördeki gözlemciler arasında gümrük işlevleri nedeniyle gelecekte otomobil fiyatlarındaki olası bir artışla ilgili yaygın endişelere bir yanıttı. Bu ay araştırma şirketi Anderson Economic Group tarafından yayınlanan bir raporda, vergilerin piyasanın altındaki araç başına 2 bin 500 dolarlık yeni maliyetler ekleyebileceği ve lüks ithalat için 20.000 dolara kadar artabileceği tahmin ediliyor.
Muñoz, tarife maliyetlerinin etkisinin yüksek seviyeli modellere orantısız bir şekilde yansıtılabileceğini, çünkü bu müşterilerin fiyatlarındaki artışlardan daha az etkilendiğini söyledi. Bu, otomobil üreticilerinin piyasanın bu bölümünü desteklemek için düşük maliyetli modellerde kısa vadeli karlılıktan vazgeçeceği anlamına gelebilir.
“Müşteriler araba almaz”
Muñoz “Giriş seviyesindeki fiyatların 3.000 $, 4.000 dolar olduğunu göreceğinizi sanmıyorum. Bu müşteriler fiyata çok duyarlı. Eğer yaparsanız, belki de araba almayacaklar” dedi.
Hyundai’den fiyat belirleme sözü
Muñoz’a göre, bu ay bu ay 2 Haziran’a kadar fiyatları sabit tutmaya söz verdi, bu adım Nisan ayında “çok güçlü” satışlara yol açtı, çünkü müşteriler piyasanın herhangi bir dalgalanmasını önlemeye çalışıyor. Salı, CEO pazarlama programının bitiminden sonra ne olacağını söylemedi, ancak Hyundai araçlarının modellerini çekmek veya fiyatları önemli ölçüde artırmanın amaçlanmadığını söyledi.
Bloomberg Television ile ayrı bir röportajda, “Belki bazı teşvikleri azaltma, burada veya burada fiyatı artırma fırsatımız var.” Dedi.
Muñoz, oranlar nedeniyle parça üreticileri üzerinde daha fazla “stres” olduğunu itiraf etti. Şirket, tedarikçilerle yükü hafifletmek için maliyetlerin nasıl paylaşılacağı konusunda tartışırken, Muñoz’un sektörde konsolidasyon olacağını ve zayıf üreticilerin yenileceğini söyledi.
Hyundai geçen ay 21 milyar dolarlık bir rekor rekor yatırım yapmayı planladığını duyurdu ve bu hamle Trump tarafından Beyaz Saray’a karşılandı. Bu taahhüt, ABD’nin üretimini bulmak için uzun vadeli bir planın bir parçasıydı.
Muñoz “Teşvikler veya gümrük oranları nedeniyle şeylerin pozisyonunu değiştirmeye çalışmıyoruz. ABD bizim için en önemli pazar” dedi.