Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Ajansı, yanıltıcı emlak ilanlarını incelemeye aldı.
Kurul reklamları tek tek inceleyerek yanıltıcı olanları yaptırıma tabi tutuyor.
Geçtiğimiz aylarda emlak ilanlarına 690 lira ceza kesen Reklam Ajansı, bu kez satılık konutlara 1 ila 20 bin lira arasında ilan verildiğini tespit etti.
Belediye, insanları “kötü” düşündüren reklamlara karşı harekete geçti ve bu firmalara reklam yasağı getirdi.
Düşük fiyatlı reklamlar yoluyla tüketicilere kusurlu ürünler sunulabilir.
Veya tüketiciler mevduat dolandırıcılığıyla karşı karşıya kalabilir.
Uzmanlar tüketicileri bu tür reklamlara karşı uyarıyor.
“Tüketicinin ölçülü davranmasını bekliyoruz”
ASBÜ Öğretim Üyesi Merve Ayşegül Kulular, burada tıklama tuzağı denilen bir olgunun söz konusu olduğuna dikkat çekerek, şunları söyledi: “Tüketiciyi tuzağa düşürmek için tüketicilerin beğeneceği miktarlarda çeşitli reklamlar sunuluyor.” dedi.
Kulular, şunları söyledi: “1 TL, 5 TL gibi çok düşük meblağlı reklamlara karşı insanların dikkatli olmalarını tavsiye ediyoruz. Aslında makul bir tüketicinin de reklam etrafında bir ürün olduğunda dikkatli davranmasını bekliyoruz. benzer ürünlere benzer fiyat.” dedi.
Yeni: Zehra Koli